JAK (NE)NASRAT INFLUENCERKU

V dnešní digitální době se sociální média stala nedílnou součástí našich životů. A ne, že ne. Ovlivňující způsob, jak se propojujeme, komunikujeme a podnikáme. Nicméně vzestup sociálních médií také přinesl nárůst falešnosti a omezenou míru autentičnosti. Podívejme se společne na to, jak si mladší generace vyvinula jemný smysl pro odhalování falešnosti online a proč je pro firmy nebo jednotlivce důležité zůstávat věrní sami sobě. Ale jak na to, v tom přeplněném online tržišti?

1.Vzestup a pád. Nástup autentické generace. Viva la Generatio authentica!

Síla sociálních médií spočívá ve schopnosti nás propojovat, ale opravdová magie spočívá v tom jak se propojujeme. Není kabel jako kabel. Odborne označován jako tukabel“.

Mladší generace, často nazývaná digitálními domorodci, vyrůstala ve světě nasyceném sociálními médii. Neznají nic jiného. Vy možná ano, ale oni ne. Stali se zběhlými ve odhalování falešných osobností a přehnaných tvrzení. Díky své jemné citlivosti na neautentičnost ocení upřímnost a snadno odliší skutečné příběhy od propagačních triků. Kdysi stačilo rozbalit stánek na trhu a hlasitě křičet, a pokud vaše kvalita a cena byla dobrá, vyhráli jste a aniž by vám někdo dal Like, jen nakoupil a řekl o vás sousedovi a soused přišel také.

Tak jak dneska získat souseda a ne jen, v lepším případě, jeho ,,Like anebo Follow,,. A co když ten soused má méně než 25 let a vy ho chcete? A snažíte se křičet online ale nějak nevidíte souseda přicházet. Nebo se jen podívá na váš online stánek, kouká tu i tam a jde dál. Nevytvoří ten tu-kabel u vás ale tam-kabel, no to už vám nepomůže nebo vyhrála vaše konkurence. Autentičnost je na vzestupu a prázdná tvrzení upadají.Tvořte tu-kabely!

“Nestačí, že vaše polévka je dobrá, podstatný je recept, a kdo a jak ji vaří. Neskrývejte to.I to, když se polévka někdy nepodaří”

2. Být sám sebou. Jak nebýt dokonalým příkladem marketingové učebnice

“Autentičnost je denní praxe, kdy se vzdáváme toho, kým si myslíme, že bychom měli být, a přijímáme to, kým skutečně jsme.”

A to je základní otázka. Kdo jste? Není nic špatného na tom být lepší, ale ne někým kdo nejsme. Ve virtuálním světě, kde jednotlivci, firmy i jejich značky soutěží o pozornost, je důležitější být sám sebou než oblíbený. A tady si mnozí lidé myslí, že být oblíben je cílem za každou cenu. Oblíbenost je přirozeným výsledkem pokud jste sami sebou. Autentičnost slouží jako základ, na kterém se buduje důvěra. Když podniky ukazují svou pravou tvář, dokáží navázat hlubší spojení se svým publikem, a speciálně s tím mladým publikem . Buďte upřímní. Tak můžete vytvořit silné vztahy a vytvořit důvěru ve vaše produkty nebo služby. To kde, kdy a jak být autentický online je na samostatný článek, nebo i učebnici. Prozatím stačí uvažovat o tom kdo jste.

“Neříkejte, že vtip je vtipný, říkejte pouze vtip”

3. Síla vyprávění příběhů. Příběhy tisíc a jedné sociální sítě

“Už nejde jen o výrobky, ale o příběhy, které vyprávíte na sociálních médiích. Všechno je příběh.”

Vyprávění příběhů slouží jako mocný nástroj pro firmy, aby vytvořily spojení se svým publikem. Skrze to tajemné umění vyprávění příběhů můžete sdílet příběhy, které rezonují, vyvolávají emoce a souzní s hodnotami vašich zákazníků. Vyprávění příběhů umožňuje prezentovat svou značku, cestu, cíl a opravdový efekt, který mohou mít vaše produkty anebo služby v životech lidí.

Pamatujete jak vám babička nebo maminka říkala pohádky? Ano. A proč je tomu tak? Protože se vám k tomu váže silná emoce, která přetrvá celý život. A později máte potřebu říkat pohádky svým dětem. Příběh. Emoce. Paměťová stopa. Sdílení. A opakování. O to nám jde.

Musíte být babička online, která zná své děti a jejich potřeby. A pak jít do kuchyně a ty potřeby naplnit. A přinést je na stůl. Můžete jít na to i opačně, můžete mít produkt a hledat děti s potřebou, ale je to náročnější cesta. Dětí je dostatek, ale také online babiček.

“Proto nebuď jen babička, buď kouzelná babička, co umí péct chutné poctivé buchty a vyprávět pohádky. A deti tě budou milovat”.

4. Budování online komunity. Něco jako pětiletka. Neosocializmus online

“Komunita není místo, je to pocit.”

Pokud víte, co je pětiletka, je tento blog pro vás, protože čistě teoreticky vám není dvacet. Nebo je a víte toho hodně. Ale to nevadí, pokud vám není dvacet. Dneska je budování trochu jiné, rychlé. Co kdysi plánovali na pět let, dnes na to máme pět vteřin, v lepším případě.

Ve virtuálním světě mají firmy možnost budovat komunitu lidí, kteří sdílejí jejich hodnoty a přesvědčení. Vytvářením pocitu. Ať se nám to líbí nebo ne, člověk je tvor komunitní, chce někam patřit, a pak šíří dobré slovo o značke nebo nabídkách. Jak ten soused z trhu. Budování komunity přesahuje pouhé sdílení nekonečných obrázků produktů, slavných citátů nebo neúspěchů konkurence, či šťastných zákazníků; jde o vytváření smysluplných vztahů.

Můžete být ovce a slepě následovat cokoliv nebo být součástí komunity, která vás inspiruje. A to je váš úkol online. Inspirovat a přitom nabídnout vaše služby anebo produkt, který je vhodný pro blaho komunity a jejích členů. Ale jak na to?

Váš produkt nebo služba umožnuje změnu v životě člena komunity, činí ho lepším. Základem je kvalita. Neprodávejte nekvalitu. Můžete. Ale chcete to?

“Lehce nabyl, lehce pozbyl.”

5. Vítězná linie a žebřík do nebe vítězů

“Hele, slyšeli jste o influencerce, která se snažila udělat dokonalé selfie s produktem, ale omylem stiskla tlačítko nahrávání? Její video se stalo virálním!”

A proč? Protože bylo vtipné, byla sama sebou. Možná ne tak dokonale krásná ale skutečná se skutečným beďarem.

V době sociálních médií se hlavně mladší generace stala mimořádně zručnou v odhalování falešnosti. Firmy, nebo značky, které chtějí prosperovat ve virtuálním světě, musí dát přednost autentičnosti, vytvářet skutečný rozdíl. Tím, že zůstanou věrní sami sobě, sdílejí své příběhy a budují komunitu, která je miluje. V rozlehlém online tržišti nestačí být jen dalším online prodejcem se slevou a výhodným balením. Six-pack je online žádaný, až moc, ale ne jako balení toaletního papíru.

Přijměte autentičnost a nechte svůj nápad, nebo značku zářit. Ne jako Černobyľ ale jako jasné slunce. Je to rozdíl. Slovo zářit je stejné, ale následky jsou diametrálně odlišné.
A tak je to i se sociálními médii, každé jedno slovo nebo obraz vás dělí od virálnosti nebo nudy, kterou někdo přeskočí. A česká nuda je silná.

Vtipný vtip: “Proč si beauty guru přinesla na veletrh líčení žebřík? Protože chtěla dosáhnout nových výšek s dokonalými vzhledy!” Ten vtip je vtipný. Opravdu je vtipný.”

Chcete být influencerka s dramatickým koncem kariéry, co padla ze žebříku, nebo někdo koho přítomnost online přetrvá. A prodá a přitom nezaprodá. Pamatujte si, že autentičnost je klíčem k úspěchu ve virtuálním světě i když si mnozí myslí něco jiného. A špetka humoru a originálnosti může vždy zpříjemnit cestu!

Ještě nemáte ten žebřík jako slavná influencerka? Nevadí. Jsme tady my, abychom vám vytvořili ten optimální žebřík pro váš vzestup k vaší autentičnosti. S prvními kroky vám pomůžeme a ty ostatní už zvládnete sami. A už nebudete muset říkat, že vtip je vtipný. Nebo nebo říkat kam letíte privátním letadlem během toho, jak si kupujete lístek na vlak a balíte si svačinu s sebou poté, co jste si pořídili fotku před luxusní restaurací.

Večerpává to. A ušetřenou energii můžete použít někde jinde.

Jeden telefonát od autentického já? Pojďte s námi na kafe a řekněte nám, kdo skutečne jste, jaký je váš příbeh a kdo je vaše komunita. A my k ní promluvíme.

“Beauty filter off, authentic social media on! S námi nebo bez vás!”

Možná se ti zalíbí i tento článek